Вегано-Итальянские Заметки / Vegan and Italian News

Корова в приюте
(Красотка в одном из местных приютов / Beauty from one of the local animal sanctuaries)

Ко мне пришло вдохновение писать блог не только на русском языке, но и на английском. Две версии будут не точь в точь перевод друг друга, а в формате в котором я бы рассказывала на этих языках.

У меня тут много веганских новостей накопилось. Во первых, любимая веганская diner, Champs, переехала в другой район и теперь до неё слишком далеко идти пешком, что мы любили делать в выходные. Мы взгрустнули, когда об этом узнали, но на этой неделе мне сообщили хорошую новость - вместо обычного ресторана или очередного бара на месте Champs открылся веганский продуктовый магазин! Называется он Haymaker's Corner Store.

Но это не всё. Оказывается, недалеко от нас открылась веганская creperie (блинная), Lil Choc Apothecary. И у них даже есть веганская версия Нутеллы!

В марте я собираюсь во Флоренцию. Один из первых результатов поиска "vegan+Florence" в Google является подробный блог о многих веганских местах в этом городе. Так что, на этот раз я думаю у меня получится быть настоящим веганом в Италии.

Ещё, мне недавно рассказали о том как популярна сеть веганских магазинов в Германии. Это здорово, не правда ли?

Недавно я выучила как корова будет по итальянски - la mucca. Мне так нравится этот вариант, ведь в нём есть "муууу", а в "корове" и "cow" не так интересно. :)

ˁ˚ᴥ˚ˀ ˁ˚ᴥ˚ˀ ˁ˚ᴥ˚ˀ

Today will be my first post in both English and Russian. I have few Russian readers now but would like to make more online friends and not limit myself to one language. Next thing you know I will be posting in Italian (I wish! - I am pretty far away from that point).

I have a bunch of vegan news I want to share. First, our favorite vegan diner, Champs, moved to a different location and we can no longer take a nice weekend stroll there for brunch. We were upset about it, but good news came this week - a vegan grocery opened up in a former Champs space. It is called Haymaker's Corner Store. Can't wait to try their vegan cheese selection - I am still searching for one that I would like. (Do you guys have a favorite?)

But that's not all! Our neighborhood now has its own vegan creperie! It is called Lil Choc Apothecary. And the best part - they list home made vegan Nutella-like spread as an option on the menu!

I am super excited about going to Florence in March. One of the first search results for "vegan+Florence" in Google is this blog with detailed descriptions of various vegan restaurants and cafes in that city. So, my goal is to stay 100% vegan during this trip to Italy.

Also, someone recently told me about how popular this chain of vegan stores is in Germany. That is such great news!

I learned how to say "the cow" in Italian during one of my Duolingo lessons, and it is so cute - "la mucca". There is actually the "moo" sound in it. I love it! Russian ("korova") and English version of this word are not as fun. :)

No comments:

Post a Comment