Эксперимент / An Experiment

Удивительное Дерево / Unusual Tree
Давно хотела вам рассказать про мой эксперимент. Каждую весну я страдаю от аллергии и с каждым годом чувствую себя всё хуже и хуже. Бывают такие кризисные дни, что даже на работу не хожу. Чего я только не пробовала - натуральные средства, таблетки разные из аптеки, таблетки которые мне давала попробовать мой primary врач. Ничего не помогает надолго и, особенно, ничего не помогает мне избежать этих ужасных "кризисных" дней. В прошлом мае, когда было очень плохо, я опять ринулась искать что-то новое, что может быть поможет и прочитала о нескольких случаях где люди на диете без глютена (клейковины) вдруг заметили что их больше не мучает аллергия. Я, конечно-же, сразу решила попробовать, но результатов не было. Я подумала, что, наверное, нужно начинать такую диету задолго до мая, чтобы полностью очистить организм. И вот, в этом году с первого февраля я попрощалась с пиццей и с bagels. Я почти не срывалась, кроме поездки в Италию где иногда пришлось есть пиццу.

Ну вот, май на носу и пыльца в воздухе. Недавно я начала чихать чуть-чуть то тут то там. Вчера чихала побольше, ну а к вечеру стало хуже. Сегодня я проснулась и поняла, что с работы придётся отпрашиваться - так себя неважно чувствую. Новое на этот раз это то, что у меня горло даже снаружи чешется! Ну значит эксперимент мой можно заканчивать. Всё понятно. Я с утра позвонила в клинику специализирующеюся в этой области и иду сегодня на консультацию. Смогут ли мне там помочь? Не переезжать же мне каждый май!

Пока мы о теме аллергии и пыльцы, посмотрите какое дерево я заметила вчера - белое и розовое на половину. Как так может быть? (И заметьте как мусорно у нас бывает - я грущу по этому поводу.)

ˁ˚ᴥ˚ˀ ˁ˚ᴥ˚ˀ ˁ˚ᴥ˚ˀ

I've been conducting a long experiment and I got my results today. They were not what I was hoping for, but at least I've tried. My seasonal allergy (hay fever) has been getting worse and worse every year. I get it for about three weeks starting around May 1st. I've tried different things, but nothing seems to give consistent relief. I've tried natural remedies, over the counter stuff, some drugs that my primary doctors gave me to try that were useless. Every May, during really bad allergy days, I start frantically searching for what can help me and last year I've stumbled on a curious report (not a scientific study) of several people saying how they are on gluten free diet and their allergies magically went away. This is what I am looking for, I thought. So, last May, I've tried such diet during the allergy season but it did not really help. I figured, that maybe I needed to become gluten free several months ahead and this is what I did this year. I eliminated gluten (goodbye pizza, goodbye bagels) starting February 1st and there was almost no cheating (except for a little bit in Italy). And I know how some of you might be saying that this is stupid, that there is no possible connection, but, to my defense, I was willing to try anything, and also, there is still a lot they do not know about gluten intolerance.

I started sneezing here and there last week and yesterday things got from 3 (on a scale from 1 to 10 of how bad I felt) to 6-7 overnight to about 8 today. I feel miserable and sick and the new thing this year is that my throat feels itchy on the outside! So, no significant change on this diet. I called in sick and made an appointment with an allergy doctor. I hope they can help me? If you know of any cures, do share. I do not know what else to do, short of moving to a different climate in May.

On a related note (damn you, tree pollen), I saw this tree yesterday. How can one tree be half white half pink? Do you know? (Note how much garbage we have laying around in some spots. I am getting a bit fed up with this lately.)

No comments:

Post a Comment