Веганское Мороженое во Флоренции / Vegan Gelato in Florence

В Риме мне очень везло с веганским мороженым, оно было везде, а вот во Флоренции я сдалась сама его искать и просто запомнила адрес, который был упомянут в блоге keepinitkind - Gelateria Dei Neri, Via dei Neri 26R.

Когда заходишь в это кафе, рядом со входом виден выбор мороженого из соевого молока, но это ещё не всё - чуть подальше внутри мне показали и дали попробовать ещё один вид мороженого. И хотя оно чуть дороже, оно того стоит. Это было самое вкусное веганское мороженое, которое я пробовала и даже мой любимый сорт у них был - фундук.

Потом я, как пионер, носила с собой ложку для мороженого, чтобы новых не брать.

Many gelaterias in Rome had vegan ice cream, however, it is not the case in Florence. After asking for it all over the place, I gave up and wrote down the address of one cafe that has it for sure, recommended on keepinitkind - Gelateria Dei Neri, Via dei Neri 26R.

Some of the soy vegan ice cream greets you as soon as you enter, but I was ushered away to a different section with slightly more expensive vegan ice cream, but OMG, it is good. They even have my favorite flavor - hazelnut.

I saved the plastic spoon so I can reuse it every time I get ice cream. Do not want to pollute Florence any more than necessary.

2 comments:

  1. Could you please write a post about your vegan diet, how you came to it? Thank you.

    ReplyDelete