Поиск Запаха / Scent Search

Сегодня я перенюхала где-то 50 разных одеколонов. Муж попросил меня найти ему что-нибудь. Мой вывод - не очень люблю одеколоны. Всё пахнет слишком сильно и отталкивающе. Я просила продавцов - дайте мне что-нибудь с самым лёгким цитрусовым запахом. В Barneys New York, где я в конце-концов оказалась, мне предлагали довольно интересные варианты, но всё не то что я хотела (и цены там в районе $150-250).

Я уже собиралась уходить и вдруг увидела прилавок Diptyque. Во время поиска на интернете, я прочитала о популярности твёрдых духов для мужчин и в статье, которая мне попалась, как раз рекомендовали твёрдые духи линии Diptyque. Как здорово, что я их нашла сегодня, ведь там я обнаружила аромат Philosykos! Он такой необычный и лёгкий, хотя и не цитрусовый. Твёрдыми духами трудно будет переборщить, в отличие от одеколона. Мне кажется, что я буду у мужа их постоянно заимствовать. :) Если вы ищете новый запах, обязательно попробуйте.

I got to smell about 50 different colognes today. My husband asked me to find him one. My conclusion - I do not like colognes that much. They all smell too strong. I asked for the lightest citrusy fragrance but none were what I was looking for. I ended up at Barneys New York, just because it was on my way to the subway. There, some of the offerings were very interesting, but again, a bit too strong for my liking (and costing about $150-250 on average).

Right when I was about to leave, I saw a counter with Diptyque fragrances. Earlier today, while researching this subject online, I read an article about the popularity of solid perfume for men. That article recommended several brands, including Diptyque. And I am so glad I saw that counter, because there I found the aroma called Philosykos. It is so unusual and light - fig notes rather than citrus. The benefit of getting it in a solid version is the subtle way it will release itself. I have a feeling I will be borrowing this one a lot from my husband. If you are looking for new fragrance, make sure to try this one.

No comments:

Post a Comment